Skip to content

Didžiausią pavojų mieste dviratininkams keliančios situacijos

MI informacija

Šis mėnuo – gražus ir saulėtas, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su dviratėmis transporto priemonėmis išaugo. Nors šiltomis dienomis miestų gatvėse dažnai galima sutikti dviratininkus, tačiau retas kuris dviratį paverčia kasdiene transporto priemone. To priežastis – keliuose, dviratininkų ir pėsčiųjų takuose bei kitose, atrodytų, visiškai įprastose ir kasdienėse vietose tykantys pavojai. Dažniausios dviratininkams pavojų sukeliančios situacijos mieste ir kaip jų išvengti.

Saugaus eismo užtikrinimas – drausmė ir pagarba

Keliavimas dviračiu gali teikti didelį malonumą ir būti linksmas laisvalaikio leidimo būdas, tačiau su sąlyga, kad važiuojama saugiai ir gerbiant kitus eismo dalyvius. Pasak draudikų, kritikos dėl nepagarbaus požiūrio į dviratininkus dažniausiai sulaukia automobilių ir kitų motorinių transporto priemonių vairuotojai.

Kelių eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Gaila, tačiau dažnai vairuotojai ir kiti eismo dalyviai nevertina dviratininkų kaip lygiaverčių eismo dalyvių. Čia iškyla dar viena problema, į kurią retas kreipia dėmesį, – net ir būdamas kelyje lygiavertis, dviratininkas vis tik yra pažeidžiamesnis nei sėdintysis prie automobilio vairo. Todėl daugelio nelaimų būtų galima išvengti, jei visi eismo dalyviai elgtųsi atsakingiau ir supratingiau, sako draudikai.

Saugumas kelyje prasideda nuo kelių eismo taisyklių (KET) laikymosi, tačiau vien juo neapsiriboja. Važiavimas dviračiu visuomet yra susijęs su tam tikromis rizikomis, todėl dviratininkai būtinai turi imtis atsargumo priemonių ir apsaugoti save nuo potencialių grėsmių. Dviratininkai turi suprasti saugumo poreikį ir jausti asmeninį norą sumažinti nelaimingų atsitikimų kelyje riziką. Neretai tiek dviratininkai, tiek kiti eismo dalyviai laikosi klaidingos nuostatos, kad dviratis yra mažiau įpareigojanti transporto priemonė, o sėdus prie jos vairo – kelių eismo taisyklių galima laikytis tik iš dalies. Tai – ydingas požiūris, nes prie dviračio vairo privaloma lygiai taip pat susikoncentruoti į kelią, vairuoti atsargiai ir gerbti kitus eismo dalyvius.

Nelaimę iššaukia madingos ausinės ir naršymas socialiniuose tinkluose

Dažniausiai pasitaikanti nelaimingų atsitikimų kelyje priežastis – mobiliojo telefono naudojimas vairuojant. Pasak trenerio, dauguma vairuotojų mano, kad atsiliepimas į skambutį ar trumpas pokalbis vairuojant yra visiškai nekaltas veiksmas, tačiau retas kuris susimąsto, kokį pavojų tai kelia eismui, ypač – dviratininkams.

Telefono naudojimas vairuojant – didžiulė yda, kurios Lietuvos vairuotojai vis dar niekaip neatsikrato. Jei žmogus vairuoja ir rašo trumpąją žinutę, jis tikrai nesugeba sukoncentruoti dėmesio ir nemato kelio, juolab – jei priešais važiuoja dviratininkas. Atsitikus nelaimei, vairuotojai neprisipažįsta naudojęsi telefonu ir dėl avarijos kaltina dviratininkus.

Ne vien vairuotojai būna kalti dėl dėmesio kelyje stokos. Nemaža dalis žmonių važinėja dviračiais, klausydamiesi muzikos per ausines, ypač tai populiaru tarp jaunų žmonių. Klausa kelyje yra ne mažiau svarbi negu regėjimas, todėl važiuojant dviračiu negalima atsiriboti nuo eismo tokiu būdu.

Šio straipsnio komentuoti neleidžiama!

Orai Ignalinoje

Naujausiame laikraštyje „Mūsų Ignalina“ skaitykite

Reklama ir skelbimai svetainėje