Skip to content

Kaip atrasti klientų užsienyje?

MI informacija

Jeigu galvojate, kad Jums Lietuvos rinka yra per maža ir norisi išbandyti savo jėgas pristatant savo paslaugas ar prekes užsieniui, tuomet reikia susidėlioti veiksmų planą. Ne visi žino nuo ko tokiais atvejais reikia pradėti. Jei ir Jums kyla abejonių, tuomet šis straipsnis Jums bus naudingas, nes jame pateiksime patarimų kaip atrasti klientų užsienio šalyse bei kaip su jais sėkmingai bendradarbiauti. Įžengti į užsienio rinką gali būti nelengva, tačiau pasinaudojus kai kuriomis rekomendacijomis, tai bus kur kas paprasčiau.

Jeigu visą laiką dirbote tik Lietuvoje, čia vystėte savo projektus, verslą, turėjote užsakovų, natūralu, kad įsilieti į užsienio rinką, kurioje Jūsų niekas nežino, bus sudėtinga ir viską teks pradėti nuo nulio. Tam yra du būdai – greitasis (arba aktyvusis) ir lėtasis (arba pasyvusis).

Aktyvusis būdas. Jis naudingas tada, kai Jūsų tikslas yra tik rasti bet kokių klientų ir uždirbti. Tai padaryti galima pasinaudojus freelancer’ių biržomis.

Pavyzdžiui, galite save reklamuoti freelance’rių biržoje, tokioje kaip Adwords. Čia iš esmės vyksta konkurencija dėl kainos. Principas labai paprastas – „pasiūlyk mažiausią kainą ir garantuotai laimėsi“. Viskas, ką Jums reikės daryti – patiems prisistatyti ir pasiūlyti savo paslaugas. Šiuo atveju tikrai užsidirbsite greitai, bet nedaug.

Pasyvusis būdas. Padaryti taip, kad būtumėte pastebėti ir matomi internete. Tai užims ir laiko, ir pastangų. Šis procesas apima tiek SEO paslaugas, tiek Google Adwords reklamą. Apžvelkime juos.

SEO paslaugos. Šiuo atveju, visų pirma, reikia žinoti, kokia paieškos sistema Jūsų pasirinktoje šalyje yra populiariausia. Visoje Europos Sąjungoje ir JAV tai be abejonės – Google (pagrindine sistema ją laiko 98 proc. vartotojų), Afrikoje dažniau naudojama Facebook socialinio tinklo paieška, Rusija ir NVS šalys dažniausiai renkasi Yandex paieškos sistemą, Kinija griežtai riboja populiariųjų paieškos sistemų (Google, Facebook, Twitter ir pan.) veiklą ir čia lyderiauja Baidu paieškos sistema, o Japonijoje populiariausia Yahoo paieškos sistema. Kaip matote, skirtingose pasaulio šalyse egzistuoja skirtingi įpročiai, pasirenkamos skirtingos paieškų sistemos, todėl ir SEO paslaugos čia sudėtingas procesas.

Pavyzdžiui, Rusijoje populiari Yandex paieškos sistema yra linkusi keisti paieškos algoritmą ir pagrindinius elementus, pagal kuriuos reitinguojamos internetinės svetainės. Vieną kartą jos gali būti reitinguojamos pagal lankytojų buvimo trukmę svetainėje, kitą kartą – pagal atgalinių nuorodų skaičių. Dėl šios priežasties SEO paslaugos Yandex paieškos sistemoje – labai sudėtingas procesas.

Vis dėlto, jeigu tikrai norite surasti klientų iš užsienio, SEO paslaugomis naudotis yra būtina. Daugumoje šalių paieškos spustelėjimai internete žymiai dažnesni nei socialiniuose tinkluose ir ko nors ieškodami žmonės nedvejodami apsilanko paieškų sistemose.

Taigi, kaip užsienio rinkoms pritaikomos SEO paslaugos?

Tinkami raktažodžiai. Taikant SEO užsienio rinkoms, svarbiausia tinkamai pasirinkti raktažodžius, pagal kuriuos bus optimizuojama visa internetinė svetainė. Pirmiausia, reikia atlikti raktažodžių analizę. Dažniausiai klientai renkasi raktažodžius su didžiausiomis mėnesio paieškomis, ypač, jei SEO atliekama užsienio rinkose. Be to, vertėtų neužmiršti, kad SEO paslaugos užsienio rinkoje (pavyzdžiui, Vakarų Europoje) yra taikomos jau daug metų, todėl optimizuoti svetainę pagal didžiausias mėnesio paieškas gali būti pavojinga, tikslingiau pasirinkti tokius, kurie turi mažas mėnesio paieškas, bet yra orientuoti į tikslią rinką. Pasirinkus pastarąjį būdą, galite sulaukti didesnės investicijų grąžos.

Dar vienas svarbus aspektas pasirenkant raktažodžius – vienaskaitiniai ir daugiskaitiniai raktažodžiai. Atlikdami raktažodžių analizę, klientai pasirenka vieną kurią nors formą, tačiau vartotojai norimų prekių ir paslaugų ieško įvairiai – tiek pasirinkdami vienaskaitinius, tiek daugiskaitinius raktažodžius.

Taip pat turite žinoti, kad užsienio kalbų žodžiai gali turėti kelias reikšmes, pavyzdžiui, anglų kalboje „book“ reiškia ir „knyga“ ir „rezervuoti / užsakyti“, todėl galvodami raktažodžius, atkreipkite į tai dėmesį, kad neliktų dviprasmybių.

Nuolat stebėkite rinką, vertinkite konkurenciją, atsižvelkite į sezoniškumą ir pagal tai pritaikykite naujus raktažodžius, pagal kuriuos verta optimizuoti svetainę.

Dar vienas dalykas, kurį siūlome – susiskirstykite raktažodžius, kad būtų lengviau atsirinkti, kurie raktažodžiai yra svarbiausi.

Internetinės svetainės turinys ir meta žymės turinio valdymo sistemos viduje. Šiame etape pasirūpinama, kad turinys būtų įdomus, aktualus ir vertingas. Atliekami visi su turinio kūrimu susiję darbai – papildomų vidinių puslapių kūrimas, (jei reikia) struktūros pakeitimai, paties turinio atnaujinimai (pakeitimai, papildymai), grafinių elementų optimizavimas ir pan.

SEO marketingas. Kai sutvarkoma svetainė, imamasi SEO marketingo, kad būtų padidinti lankytojų srautai. Šio etapo esmė – Jūsų internetinės svetainės turinys skelbiamas kokybiškose ir patikimose kitose internetinėse svetainėse. Taip pat turinys sukeliamas į e-nuorodų portalus, kurių skaičius priklauso nuo rinkos. Lietuvoje – apie 30 vnt., Europos rinkoje – daugiau nei 3500 vnt.

Skelbimų portalai. Jiems kuriamas tinkamas skelbimas, pritaikomi grafiniai vaizdai. Atkreipiamas dėmesys turėtų būti į tai, kad Lietuvoje skelbimų portalų yra apie 120 vnt., Europoje – daugiau nei 400 vnt., Rusijoje – daugiau nei 600 vnt. Skaičiai išties labai stipriai skiriasi, priklausomai nuo rinkos.

Tinklaraščiai. Gali būti sukuriami tinklaraščiai, kuriuose skelbiamas reikiamas turinys (tekstai, grafiniai vaizdai).

Socialiniai tinklai. Sukuriamos paskyros – Facebook, Twiter, Google+ ir kituose socialiniuose tinkluose. Nuolat palaikomas socialinių tinklų administravimas – publikuojami, reguliariai atnaujinami tekstai, vaizdai, filmuota medžiaga (jei reikia). Kitaip tariant, populiarinama Jūsų veikla. Siekiama, kad Jūsų įrašais vartotojai dalintųsi, todėl jie turi būti įdomūs ir atkreipiantys dėmesį. Taip sulaukiama grįžtamojo ryšio iš vartotojų (komentarų, diskusijų). Socialinių tinklų signalai, kaip reikšmingas SEO atributas, padeda užimti geresnes pozicijas įvairiose paieškos sistemose. Be to, socialinių tinklų signalai (pasidalinimai, „patinka“ paspaudimai, „tweet’inimai“) daro stiprią įtaką raktažodžių pozicijoms paieškos sistemose.

Ir dar vienas paminėti vertas dalykas – atsižvelgiant į tikslinę auditoriją, skelbimai gali būti publikuojami ir Facebook grupėse, kurių pastaruoju metu sparčiai daugėja.

Taigi, viską apibendrinant, verta paminėti, kad SEO paslaugos yra tam tikri su marketingu ir turinio kūrimu susiję veiksmai, kurie labai padeda savo verslą, internetinę svetainę išpopuliarinti atsižvelgiant į rinką, kurioje ir norima būti pastebėtiems.

Norint atrasti klientų užsienyje, egzistuoja dar vienas veiksmingas būdas – ADS reklama. Kas tai yra ir kaip ji veikia?

Google ADS reklamos paslaugą perka tie, kuriems organiškai (per paieškų sistemas) pritraukti klientų nepakanka.

Šios reklamos esmė – reklama atsiduria aukščiau nei natūralūs paieškos rezultatai, todėl vartotojas turi galimybę itin greitai rasti reklamuojamą produktą. Tačiau visa tai yra mokama ir mokėti reikia už kiekvieną vartotojo paspaudimą ant Jūsų reklamos pranešimo.

Kokie Google ADS reklamos privalumai?

  • Jūs matomi aukštose Google paieškos pozicijose.
  • Mokama už apsilankymus (kai paspaudžiama ant Jūsų reklamos).
  • Suteikiama galimybė pamatuoti rinką ir įvertinti konkurenciją.
  • Pasiekiamas tarptautinis tinklas (galima dirbti ir būti matomiems keliose valstybėse).
  • Lanksčios biudžeto galimybės. Nuo Jūsų pasirinkimo priklausys reklamos egzistavimo trukmė (galėsite planuoti savo biudžetą ir nuspręsti, kiek pinigų tam skiriate).

Labai svarbu, kad pasirinkę ADS reklamą, turėsite galimybę sukonkretinti savo auditoriją, kad ji būtų rodoma tik konkrečiai vietovei, atmesti netinkamą auditoriją ir optimizuoti reklamos rodymą Jums norimu laiku. Tai ypač veiksminga siekiant atrasti klientų užsienyje.

Be abejo, šį būdą turi rinktis tie, kurie nori atrasti klientų tose šalyse, kuriose Google patenka tarp populiariausių paieškos sistemų, nes ADS reklama – Google reklamos tinklas.

Kyla klausimų ar domina individuali konsultacija kreipkitės į www.taurusmedia.lt

Nedvejokite ir ženkite pirmyn – būkite reikalingi Lietuvos rinkai, bet pritraukite ir užsienio klientų!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dar nėra komentarų, būkite pirmasis pakomentavęs!


Pridėti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *